• Met certificaat van echtheid
  • Gratis personalisatie
  • 24 uurs levering mogelijk
  • Gratis verzending vanaf € 75,- in Nederland
Menu
Historisch Archief
Uw winkelwagen (0)
Winkelwagen inhoud:
Uw winkelwagen is nog leeg.
  • Geen kopie of herdruk, maar échte historische kranten!

  • Ruim 3 miljoen historische kranten en tijdschriften beschikbaar!

  • Specialist in vintage cadeau’s



  • Gratis verzending vanaf € 75,-
  • Met certificaat van echtheid
  • Gratis personalisatie
  • 24 uurs levering mogelijk

De Prins der Geïllustreerde Bladen

De Prins wordt opgericht in 1901 om een gat in de markt te vullen.

"Door een degelijken en variëerenden inhoud", gecombineerd met een "zeer lagen abonnementsprijs" heeft het blad een nieuwe formule in handen. Een zeer succesvolle formule blijkt al snel. - Van het eerste nummer (1901) worden dertigduizend exemplaren verkocht. Later bereikt De Prins zelfs een oplage van honderdduizend, wat in die tijd zeer hoog is. De Prins richt zich op de gewone man en besteedt veel aandacht aan moorden, branden en ongevallen. Daarnaast staan er novellen, detectiveverhalen, reisverslagen, portretten en humoristische stukjes in. Kenmerkend voor De Prins zijn de vele foto?s. Na 1906 krijgt het blad geduchte concurrentie van Het Leven, dat ook mikt op een breed publiek. Waarschijnlijk brengt De Prins daarom ook na de ramp met de Berlin een extra editie uit, waarvoor het veel adverteert in de kranten. Saillant detail is dat de abonnees van De Prins gratis verzekerd zijn tegen ongelukken met treinen, trams en boten binnen Europa. (Bron ten Hoove) Periode 1901 / 1948 Een zeer succesvolle formule blijkt al snel. Van het eerste nummer (1901) worden dertigduizend exemplaren verkocht. Later bereikt De Prins zelfs een oplage van honderdduizend, wat in die tijd zeer hoog is. De Prins richt zich op de gewone man en besteedt veel aandacht aan moorden, branden en ongevallen. Daarnaast staan er novellen, detectiveverhalen, reisverslagen, portretten en humoristische stukjes in. Kenmerkend voor De Prins zijn de vele foto?s. Na 1906 krijgt het blad geduchte concurrentie van Het Leven, dat ook mikt op een breed publiek. Waarschijnlijk brengt De Prins daarom ook na de ramp met de Berlin een extra editie uit, waarvoor het veel adverteert in de kranten. Saillant detail is dat de abonnees van De Prins gratis verzekerd zijn tegen ongelukken met treinen, trams en boten binnen Europa. (Bron ten Hoove)


Bekijk alle beschikbare data van de Prins der Geïllustreerde Bladen

Zoekt u de De Prins der Geïllustreerde Bladen van een specifieke datum, gebruik dan het zoekveld bovenaan het scherm.

iDEAL
bancontact
Visa
Mastercard
Sofort
Giropay
Paypal

Voor een optimale gebruikerservaring van de website maken wij gebruik van cookies.
Door de website te gebruiken gaat u akkoord met de privacy- & cookieverklaring.